torsdag 28. april 2011

Fatso

Rino er en tjukk og ensom person som bor i en leilighet som faren eier. Han er konstant opptatt av sex, og uansett hva han gjør, forbinder han det med noe seksuelt. Faren bestemmer seg for at det er for dyrt at Rino bor alene i leiligheten, så han vil leie ut et rom. Den som flytter inn er ei ung jente, og Rinos seksuelle tanker slutter ikke akkurat da.


Romanen er morsom og litt interessant. Rino er jo ikke helt rett så man ler jo godt av og til. 


Temaet/ene er vell identitet, ensomhet, kjærlighet og sex. Det er nok ensomheten som får han til å lengte etter sex og kjærlighet. Identiteten er jo den vi blir kjent med, og den Rino er. 

6 kommentarer:

  1. Fin-fint, her har dere mye å diskutere videre.

    SvarSlett
  2. Veldig bra Erlend, her har du fått med det meste du trenger og vite om boka og jeg er enig med det du mener er temaet. Liker at du har fått at det er litt humor, jeg smiler med deg! :)

    SvarSlett
  3. fint og kort resonnement, men jeg er fortsatt litt skuffet over deg etter at du slettet min forrige kommentar. I tillegg ville jeg vurdert å lese boka.

    SvarSlett
  4. Du er rett på sak og får med deg det viktigste..I guess...

    SvarSlett
  5. r du ironisk Bjørn? det kan du holde deg langt unna!

    SvarSlett
  6. I guess, eller på nårsk Jeg gesser. Altså er det ikke ironi, heller ren praksis fakta..

    SvarSlett